tisdag 3 november 2009

Så liten o så sjuk, min lille kille

I torsdags så ringde det från fritids och det var min lille prins alldeles gråtfylld på rösten som sa att han inte mådde bra o när han ringer o säger så är det bara att kasta sig dit för då är han dålig.
Sen har det bara barkat utför under helgen, så i söndags så började han spy o då ringde jag vårdcentralen o bad att få komma dit. Träffade en jättegullig läkare som klämde o kände på junior o sa att det är ett virus o blev han värre under måndagen så skulle vi ringa upp igen. Måndag fm gick ganska bra men han däckade under em o när han vaknade till igen så hade han 40 i temp igen så då ringde jag o fick komma upp med honom igen. Denna betydligt otrevligare läkare hade ingen barnpedagogik över huvudtaget...dessutom så verkade hon mest irriterad på att han pratade och jag talade om för henne att han faktiskt har ADHD o att han inte får sin medicin nu när han är så här dålig då den faktiskt påverkar hjärtat på han o att han är inte i behov av att kunna koncentrera sig på det viset som han behöver när han är frisk...hon tyckte mest att det var jobbigt att vi var där tror jag. Hon klämde docklite o sa att han har lite rött i halsen o skrev ut penecillinåt han för virus brukar gå över till bakterieinfektion, bad henne ta svininfluensa prov på honom så man kan utesluta det eller att få svar om han har det för han har aldrig varit så här dålig i hela sitt 9½åriga liv.
Hon svarade mig att jag fick vända mig till vårdcentralen på tisdag morgon då de inte tar provet på kvällstid.
Ok så idag ringde jag igen då han vaknade med 39 i temp o bad att de skulle ta det där provet, hon skulle återkomma under dagen när hon pratat med en läkare.
Hon ringde upp då jag var ute o pratade med Peo o de ville inte ta det provet och tur är ju att Peo är väldigt duktig på att prata när det gäller. Han sa visst att det är väl ok men att det är kanske inte så bra då sonen rasar i vikt, över 2kg på dessa dagar o att han faktiskt har sina två diagnoser, ADHD o autism...ok då var det kanske lite värre sa hon o sa att blir han sämre såtveka inte att ringa igen. Naturligtvis blev han sämre då vi bara lyckats få i honom ca 2dl vätska o att han bara kissat en gång under hela dagen. Vi fick första tiden o fick träffa en jättegullig läkare idag, rak, ärlig o väldigt bra med barn.
Hon talade om att det är ett virus, en influensa o att jag ska skita i att ge han penecillin för det gör bara att han får mer ont i magen...han har haft jätteont i magen idag kraken.
Vi ska tillbaka i morgon för ny provtagning o se hur sänkan ligger och så fick vi bara rekomendationer om att strunta fullständigt i maten just nu o koncentrera oss på lite vätska i form av avslagen cola o ofta samt alvedon.
Nu väntar jag in morgondagens prov.

Pyttarna har klarat sig ganska bra, eller rättare sagt Esther har klarat sig helt medans Felicia hostar lite och inte har någon lust att gå till dagis så hon har fått varit hemma medans Esther ville till dagis o leka.
Ingen feber än iallafall, o man får vara glad för det lilla.

Jag har dessutom jobbat hela helgen, tänkte att det var bättre att jobba denna alla helgons helg då jag tycker det är jobbigt att påminnas om att det fattas någon i vår familj....det hjälpte inte kan jag säga.
Helt sänkt var jag på söndag eftermiddag efter jobbet, upp till pappas grav o tände ljus hos honom o hos farmor o farfar, i bilen satt jag sen o tjöt så mycket att jag fick stanna bilen så jag inte skulle köra i diket.
Fan va jag saknar honom, jävla förbannade skit cancer...hatar den sjukdomen i alla dess former o olika varianter den finns i.

Nu ska jag ta natten så jag orkar med morgondagen....

2 kommentarer:

  1. Nämen, stackars lille gubben. Hoppas han kryar på sig snart.
    kramar i massor, Lotta

    SvaraRadera
  2. Hoppas han kryar på sig snart och snabbt. Massa kramar från Helena (BoS)

    SvaraRadera