torsdag 9 juli 2009

Under 100kg tjooolaaaaahoooopppp

Jag vet att jag bara ska väga mig på måndagar eftersom jag lätt blir nojjig o använder vågen som en stepup bräda, men alltså jag blev lite trött i måndags då jag vägde 100,2kg så få hg kvar till tvåsiffrigt. Så idag klev jag på den trots allt och jag väger numera inte längre 3siffrigt utan 2siffrigt närmare bestämt 99,6kg =) ett mål uppnått.
Det var måååååånga långa år sedan jag var o nosade på 2 siffrigt. Inte ens då pappa dog så kom jag under 100kg, fast då den värsta sorgen lagt sig gick jag ju hårt på det där med att tröstäta...det kunde jag jättebra.
Nu för tiden så är det inte så mycket mat som jag tycker om, har enormt svårt för köttfärs då det innehåller så mycket sener o benknotor, nu när jag tuggar maten ordentligt så känns det mer...bläh. Pizza smakar riktigt illa, mjölk, vitt bröd o choklad dumpar jag av så det avstår jag. Men mycket keso på knäckemacka, vegetariska pastasåser o sallader, fisk o kyckling blir det.
Nu ska jag ta o göra mig iordning för att åka på något möte angående Victor, Peo o jag ska träffa några kuratorer...varför vet jag inte men vi går dit o får reda på varför =)
Fy fan va jag mår gott idag, under 100kg...kan knappt fatta det själv men enormt jättelycklig är jag.
Ha en riktigt underbar dag trots att regnet vräker ner...men håll ut på måndag börjar jag jobba igen då kommer solen o värmen garanterat ;)

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! Måste ju kännas underbart!!

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!!! *Vinkar glatt*

    Nu var det ett brrrrra tag sedan jag var inne på din blogg, tappade liksom bort dig:) men vad kul att det har gått så bra för dig med viktminskningen Stort grattis!
    Hoppas att fortsättninge går lika bra.

    Kramar från Angelica på B&S

    SvaraRadera