tisdag 17 mars 2009

Dag 2 som bloggare

Hade det inte varit för min stolthet så kanske den här sidan vore klar o kanske rentav lite cool....men jag vägrar ta hjälp utav sambon eller sonen...kan själv är nått vi kör starkt med vi tjejer i denna familj. Jag skulle iofs föredra om det bara var jag som sa kan själv vissa dagar, helst då man har bråttom till dagis på morgonen.
Min dotter Esther som kommit ur sin trots äntligen är det inga problem med längre fick tom göra två fläter på henne idag o hjälpa till med dragkedjan i jackan.....
Min andra dotter Felicia som fortfarande trotsar, eller ja fortfarande kanske är ett fel ord dessa tvillingar trotsar aldrig samtidigt utan en i taget...då hinner nämligen fler hårstrån bli vita eftersom det varar under en längre period. Hoppas verkligen att jag aldrig blir allergisk mot hårfärgningsmedel för då kommer jag aldrig mer kunna ljuga om min ålder. Jo men tillbaka till fröken Felicia, kan allt hälv fast i sin takt o kanske rentav byter ut de plagg man lagt fram för att det passar inte damen och hon kan absolut kamma håret själv och jag får inte sätta upp det, bara pappa.
Felicia passade också på idag och testade hur fort man stannar om man springer in i en dörr och helst i hörnet av en öppen dörr...farten upphörde genast och ett illvrål tog istället vid. Stackars lilla kraken blev blå direkt ett långt streck o svullen på kinden trots is direkt.
Hade jag kunnat med det där att lägga in foton under texten så hade ett kort funnits här men nybörjare som jag är så får ni nöja er med texten.
Flytet gick ännu en gång åt varmare breddgrader då telefon ringde medans jag plockade undan efter barnen, rent automatiskt så tog jag en halv smörgås som var kvar efter en av töserna o slängde på lite chile con carne och moffade i mig...va snacka om att gamla vanor är svåra att bryta...jag ska ju inte vara någon sophink efter barnen längre o defenitivt inte nu under flytperioden.
Nästa tisdag ligger jag på operationsbordet så att fuska medvetet eller omedvetet är uteslutet från o med nu. För att kompensera "fusket" så blev det inga fler modifast soppor (hade 2 kvar) istället en massa vatten och en full kanna kaffe..utrensning pågår och jag tror att det kanske är lika bra att jag tar kudden, täcket o sätter mig o sover på toan istället ;)
Min lilla stora pojk Victor har idag haft en kamrat med sig hem och det är alltid bra, till skillnad från sin mor så är han tunn som ett sträck och äter givetvis dåligt också då men när han har kompisar här på mat så äter han alltid bättre...underbart att se.
I morgon är det studiedag och alla barnen är hemma, lite sovmorgon är ju aldrig fel =)
Nej men undrar om man inte ska ta natten nu iallafall ta en stund framför TV:n.

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att du oxå börjat blogga :-)! Lycka till med flytet och operationen!

    Hälsningar Pia på BoS

    SvaraRadera