lördag 21 mars 2009

Lördags morgon!

När jag inte äter så blir jag enormt kreativ i köket o gör än den ena än den andre goda maträtten...tom dagens första mål för barnen blev lite lyxigt. Brukar bara ta fil o flingor och nån macka till dom annars, men idag då fick de ägg både i kopp o ta på deras smörgås, skivade upp både gurka, paprika o sallad, ställde fram dallas sallad, kaviar, ost, skinka, apelsin jouce och filmjölk m bär o flingor. Dessutom hade de ju redan börjat sin frukost med välling vid 7 tiden och Victor fick då sin näringsdryck vid samma tillfälle så det var väl ingen av dom direkt som studsade av glädje till mitt fina frukost bord, förutom äggskalningen o ätandet av det samma.
SJälv sitter jag då med en modifast choklad, kanske inte lika gott som mitt frukostbord men nästan, nydammsuget köksgolv o en diskhög som ropar på mig.
När röjningen är klar ska jag ta mina 3 juveler på en promenad till deras mormor och de kommer då att få sina kickbordar som de fick i födelsedags present, Victor får en också bara för att han har varit duktig i skolan hela veckan =)
Ska väl börja planera också vad jag ska ta med mig till stockholm på måndag...shit bara 3nätter kvar att sova innan operation.
Tänkte jag skulle få plats med allt i en ryggsäck, måste gå in och kolla vad andra har packat med sig, vad som är nödvändigt o vad som är totalt onödigt.
Vågen idag visar på ett stillastående..kan bero på att det åkt ner någon köttbulle, nån fiskbulle hmmm ja men nu är jag iallafall stenhård...smakade inte på något under frukosten.
Ska röra lite extra på mig nu de sista dagarna så jag får lite bättre flås, bäst jag skyndar mig ut i den härliga vårsolen som steker här ute nu =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar