måndag 16 mars 2009

Första raderna skrivs nu =)

Jaha, då har man skaffat sig en blogg då....varför då? Nja kanske för att hålla koll på mig själv så jag inte snurrar bort mig själv...kanske för att det blir kul...om inte annat så har jag blivit en erfarenhet rikare. Måste väl testa allt iallafall en gång i livet.
Tanken är väl att jag ska hålla koll på mig själv o min vikt inför den stora dagen då jag opereras och börjar mitt nya hälsosammare liv...kanske tom gladare o enklare liv.
Livet som tjock är ganska besvärligt faktiskt.
Prova själv att ta på dig skorna med ett bildäck runt magen...inte det lättaste..lägg till tre ungars skor som ska dras uppdragkedjor på o än värre...dessa j*vla overallgummiband som ska under skosulan för att de inte ska bli blöta. Tack o lov är ju våren på väg men nästa vinter då sitter jag inte med andnöd efter att ha försökt hjälpt 3 jagskahahjälpförstbarn.
Det är bara ett problem, att jag sen snarkar så att både barn o sambo vaknar och även jag själv då ibland, gör ju att man blir lite sådär lagomt trött o sur....mest sur är nog gubben.
Sen är det jobbigt om nätterna då man sover på sidan för att inte snarka lika mycket som på rygg, ont i höfterna samt att armarna domnar o ska man då upp o kissa lite på natten så kan ni ju tänka er Ace Ventura pet detictive när han blir skjuten utav bedövningspilar o springer där genom djungeln...den enda skillnaden på hans o min djungel det är väl att min djungel består av leksaker som man ska springa förbi då för att hinna upp i tid så man slipper byta lakan.
Ännu en nackdel med att vara överviktig...efter 3 barn + fetma så fungerar knipet inte lika bra längre som förr när man var lite mindre i omkrets, funderar också på om jag kanske hade längre skelett o att jag krympte under mina 2 graviditeter o att det är därför som jag har för mycket vadderad hud kvar...?
Japp 2 graviditeter och 3barn, en underbar vild o vacker kille på snart 9år och sen 2 underbara lite lugnare tvillingflickor på 4år.
Har en underbar familj med mycket humor och massa kärlek...den ene lite galnare än den andre ;) men en som ska höjas lite extra är iallafall min lilla mamma som är en riktig klippa. Den som har en mamma som jag har ska vara mycket nöjd o tacksam.
Nej men om jag ska ta och avrunda här och sen ta och ta natten med domnade armar o puffande på mig o ett muttrande ljud bredvid som säger: du snarkar....

1 kommentar:

  1. Först att kommentera! =) Kul att du skaffat en blogg, kommer följa den och hålla koll på hur ni har det! Spännande att operationen närmar sig nu!

    Kram Marie med Saga och Julia

    SvaraRadera