söndag 22 mars 2009

Skäl för namnet

Idag har jag verkligen gjort skäl för del av mitt blogg namn, drake.
Så nervös o så otrevlig, sur, ettrig, kort stubinad och bara allmänt jäkla skitjobbig. Hoppas verkligen att barnen förstår att jag älskar dom massor trots allt skäll precis alla har fått idag, ingen mer o ingen mindre...
Jag fattar det knappt, i morgon bitti så far jag till huvudstade och där till sjukhuset Ersta för att sedan opereras på tisdag...YES GBPop och mitt nya liv startar.
Jag ska ta med mig ett block o göra lite dagboksanteckningar på hur jag mår o hur det känns, folk man möter och allt som jag finner i mitt intresse värt att skriva ner.
Har idag packat, snurrat o gått runt i lägenheten o packat lite till. Åkt förbi mamma o hämtade en liten väska (nesecär???..har ingen aning om hur det stavas så mao liten väska) givetvis glömde jag kvar den i bilen så alla hygienartiklar är samlade i en ica kasse.
Att jag inte glömmer mig själv någonstans är ju ett rent under och att alla barn ligger i sina respektive sängar när natten kommer...kanske ska gå o räkna in dom för säkerhets skull ;)
Man kan ju fundera på hur det ska sluta denna viktresa, från megastor 132kg´s kvinna med storlek 3xl eller storlek 56 på tjockisavdelning, var det ska sluta på. Kommer att vara nöjd bara jag kommer under 100kg..tänk att inte väga 3siffrigt, tänk att kanske handla kläder på vanliga avdelning...kanske en storlek 48 en vacker dag.
Ja drömmarna o fantasierna är det inga fel på, och inom ett år är de säkert en verklighet =)
Nu ska jag gå o försöka att sova...återkommer med en sammanfattning.
Kram

3 kommentarer:

  1. Wiiiii - i morgon är det dags!
    Jag håller tummarna för dig, det kommer att bli jättebra!

    Och du, stl 48 är inte så långt borta - 3 månader efter op så börjar 48 bli alldeles för stort för mig!
    Jag började ju bara några kilon under dig.

    Massor med kramar, Lotta

    SvaraRadera
  2. Hur är det med dig, gumman?
    Jag tänker på dig.

    kram, Lotta

    SvaraRadera
  3. Hoppas att allt gått bra för dig!!

    Kam Pia (BoS)

    SvaraRadera