måndag 6 april 2009

Dagen efter op, den 25/3

Här kommer en text skriven några timmar efter uppvaknandet och jag skriver rakt av vad jag skrev från min sjukhussäng under smärtstillande:

Efter att ha spenderat en dag med tant HALLÅ!!JAG HAR BAJSAT SÅ MYCKET IDAG så for hon äntligen hem och jag åkte samtidigt till operation. Lades upp i rätt position o syrgas i mask över ansiketet o sen sömnmedlet i infarten.
Nästa gång jag vaknar är det på IVA uppvaket, trött som bara den. De ber mig gå på toaletten och där till min stora förvåning kissar jag, jag brukar aldrig fixa det efter en narkos.
Har ont i magen o får då mer smärtstillande, somnar då åter gott igen.
Vaknar av att det luktar så in i bängen skit. Antingen stomi eller förstoppnings bajs, struntar i vilket men då det gör alldeles för ont att ulka så drar jag täcket över näsan o somnar om.
Dags för toaletten igen och jag tror de väcker mig för att kissa då jag syresätter mig för dåligt så jag får syrgas då jag lagt mig igen o även då fått mer smärtstillande.
Vaknar av att de ber om att få skjutsa mig till avdelningen då det är någon som är sämre än mig som behöver min plats, känner då den där skitlukten igen så det var ju inget att tveka på.
På avdelningen möts jag av mycket trevliga nattsköterskor som ger mig mer smärtstillande samt syrgas. Vaknar av och till hela natten.

Måste bara skriva om jag inte redan gjort det, om den helt underbara personal Ersta sjukhus har. Alla är jättesnälla, trevliga och hjälpsamma.
Idag ska jag dricka 1L klar vätska såsom kaffe, buljong, äppeljouce o vatten.
Just nu sitter jag med hicka och det är högst obehagligt samtidigt som jag blåser i min sk pipa.
Pipa är istället för flaska med ett rör att blåsa i...smidigt.

Min reskamrat V vill att vi ska åka hem i morgon, jag vet inte jag är så himla trött.

Vi bokade platser hem till i morgon med jumbolansen...jag följer väl med trots att jag är så trött, vill ju inte åka själv hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar