torsdag 16 april 2009

Idag är en sådan dag.....

En sån dag då allt bara blåser orkan motvind på en.
Trött o sliten, förstår inte vad det är med mina barn om nätterna då de haft svårt att sova en veckas tid och därmed stört mamma Ingers nattsömn, är så trött så jag knappt hänger ihop.
Victors utredning är nu klar och de har lagt till autism på honom, han är ingen klassisk autist men han har ändå delar av det. Ja jag vet inte riktigt, man kan läsa om honom på flera områden mestadels på aspergers o på högfungerande autism. Det har faktiskt känts väldigt tungt att få det beskedet och tårar har runnit och många funderingar på om det på något sett skulle vara mitt fel. Men som barnets far sa: de kan sätta alla diagnoser som finns på Victor men det kommer ju alltid att vara våran samma gamle Victor iallafall...han har ju faktiskt inte förändrats bara för att han fick ännu en diagnos.
Sitter och väntar på att hans läkare ska ringa så vi ska försöka att få någon ordning på hans ADHD medicin också.
Jo men medans allt känns tungt omkring en så passade jag på att ringa försäkringskassan och hörde var mina papper har tagit vägen så att jag ska få några pengar därifrån...en stackars sleten arbetare där svarade att de var skickade förra onsdagen då mitt jobb inte skickat in anmälan förrens då. Papprena kom inte idag så jag borde ha dom i morgon...yeah right!!!
Sen kollade jag då på jobbet hur mycket jag ska få i lön från dom....trodde i min enfald att ett par tusen iallafall mohahaha jo men ska det ros utan åror då kan vi lika gärna ro utan båt också...214 hela riksdaler från kommun fast det kommer det ju inte heller att bli då facket ska ha sin beskärda del utav lönen.
Tack o lov att vi har resurser att låna ifrån för annars kan jag ju säga att det blev katastrof för försäkringskassan har dessutom 4-5 veckor behandlingstid, socialen är väl ingenstörre ide att gå till då man har bil o en av oss inkomst...att räkningarna inte väntar på sig är ju en helt annan sak.
Nu har Victors läkare ringt o han ska testa denna medicin han har 2gånger per dag o så ska vi utvärdera på måndag.
Nej nu orkar jag inte gnälla mer, nu ska jag slänga mig i diskbaljan..för det är väl ingen som tar ifrån en disken inte....

1 kommentar:

  1. hej vännen! Hoppas du inte är lika hängig fortfarande.....du måste komma hit nån dag o ta en kopp o vila i mitt växthus. Förstår att diagnosen på V inte va så kul, men det är nu ni kan kräva extra resurser i skolan osv så han får det stöd han behöver och har rätt till:) Det tycker jag är bra. Kram Helén

    SvaraRadera