torsdag 2 april 2009

Operationsdagen den 24/3

Vi kommer till avdelningen straxt före kl.7:00 och där får vi sitta ner i dagrummet. Jag fick operations tid som plats nr.2 medans min resekamrat fick första tiden som var redan kl.7:45 Ärligt talat blev jag lite besviken hade hoppats på att jag skulle få gå som nr.1 men samtidigt får jag lite tid att läsa boken som jag har med mig.
Kl.8 kom då min doktor, jag struntar i deras namn då jag inte frågat om jag får nämna dom vid namn här. Han tog in mig på det rum som skulle bli mitt och ritade upp en massa fina streck på min mage inför open. Jag frågade han om ifall att det skulle vara problem att göra titthåls kirurgi om de då öppnar mig istället för operationen i sig vill jag ju hemskt gärna göra och det skulle de göra men min barske läkare sa att det blir nog inga problem att göra titthål....han är väl kanske inte den mest mänskliga o varmaste läkaren jag mött men han ska vara väldigt duktig på det han gör.
Känner mig så glad när han har gått, snart är jag på andra sidan...de GBP´s opererades sida :D.
Det här är ju det jag verkligen vill, äntligen få en normal kropp även om det tar tid och att operationen "bara" är ett verktyg så känns det som att jag inte kan misslyckas...ska bli så skönt att få knyta på mig ett par skor nästa vinter, att de inte alltid är färdigknutna redo att bara trä i fötterna för att jag är för fet för att nå ner till dom utan att få andnöd.
Sitter här nu igen o väntar i det allmänna rummet, känner att John Blund kommit o slängt lite grus i ögat på mig, skulle så gärna vilja ha en kopp kaffe men det får jag inte då jag inte får dricka något mer inför open.
Huden i ansikten är torrt som fnöske, läpparna skrovliga av uttorkning och min andedräkt kan nog fälla vem som helst.

Nu har jag fått träffa en helt underbar sjuksköterska som visade mig var mitt rum är o fått ett skåp och en massa information inför operationen.

Jaha, min vanliga otur slår till igen. Den supertrevliga sjuksköterskan kom och meddelade att operationen är uppskjuten till senare.
Förhoppningsvis så sker den idag, har jag otur så blir den i morgon. Hon kommer iallafall att komma in och sätta ett dropp på migsnart...hoppas jag, börjar allt att känna en stark hunger nu efter massa mat. Så fort det serveras något där i pentryt mitt emot mitt rum så kommer ångerna insmygande till mig. Lägger mig o läser en stund då så jag får tiden att gå.

Oj nu kommer solen fram i ett kallt o blåsigt stockholm. Solen stärker ett litet besviket hjärta ;) men samtidigt så tänker jag att allt har en mening, man måste tänka positivt.

kl.10:50 sattes droppet i armen...hoppas nu verkligen att operationen blir av idag.

Tjoho nu är det dags, klockan är snart 14:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar